Alla inlägg den 31 maj 2014

Av Anna Walentski - 31 maj 2014 16:38

Gjorde en fenomenal smulpaj på nyskördad rabarber och jordgubbar igår. Med en massa god vaniljsås till ! Och filmen Mission Impossible, del 3 till det. Var även ute och promenerade i stormen på dagen så det gjorde inte så mycket....Vi lyckades ändå bli proppmätta ! Kissen njuter av att vi är på Avkopplingen och passar på att gosa med oss så mycket den hinner ! Idag väckte den mig 03.50 och ville ha mat, vilket den fick.... Tio minuter senare mjauade den att den vill ut ; jag upp och öppnade ytterdörren, katten kikar ut och " näää fy f-n vilket väder ", tvärvänder och går in mot matskålen igen....Jag tillbaka till sängen och slumrar till. " Mjaaaauuuu !!! Jag hoppar högt ; studsar upp och samma historia med dörren igen, den här gången springer den ut men tvärnitar på altanen, sitter och filosoferar på kattvis...Jag knackar på rutan och mimar till den " gå och kissa nuuuuu"..... Den mimar tillbaka " jaja, jag skaaaa !!!" Kommer springande fem minuter senare och jag tänker att "den katten måste vara från Spanien  ... Manana, manana ", kommer jag inte idag så kommer jag imorgon !" Släpper in den, lägger mig och får en kompis tätt intill mig som börjar kurra väldigt högt...

Det är för sådana här ögonblick man lever... När livet känns fullkomligt och alla bekymmer försvinner....  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards