Alla inlägg under april 2021

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,,

Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orken och tiden...

Vad händer här hos mig i denna jobbiga pandemi ? 

Jo i maj / juni förra året dök det upp en liten kattherre som var mager, skygg och hungrig... Vi hade sett honom lite sporadiskt när han passerat våran yttersta tomtgräns men han hade alltid bråttom och var på väg någonstans.

Nu kom han mjauande och jag började mata honom med lite skinka och mjölk.  (Jodå, bondkatter dricker mjölk ! ) Jag fick inte vara i närheten när han åt för då sprang han iväg utan fick vända ryggen till och hålla mig på 7 meters avstånd. Jag "byggde" en koja åt honom som han kunde sova i utan att frysa, våren var ganska kall förra året, med liggunderlägg och fleecefiltar. Där tillbringade han nätterna. 

Så höll vi på ett tag. Han började komma och sitta brevid mig på altanen och allteftersom tiden gick fick han mer förtroende för mig och vågade slutligen gå inomhus och nosa runt ... Idag sover han var han vill i huset, förutom sängen p.g.a min allergi, äter flera gånger om dagen, kan gå ut när han vill och är en väldigt mysig sambo. Han går på lådan inomhus om han tycker vädret är för dåligt och "pratar" ganska mycket i form av små morranden, inte mjauanden.

Både hans liv och mitt blev plötsligt mycket bättre ! Jag tror faktiskt jag kommer att berätta mera om det i fortsättningen. Är någon med på det ?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards