Alla inlägg under april 2018

Av Anna Walentski - 10 april 2018 18:54

Känner att min blogg blir försummad av mig ! Mycket beror på att jag har så dålig mottagning här i skogen och det är inte kul att ha skrivit ett inlägg och innan jag hinner andas ut har det flygit ut i rymden...

Vet inte hur jag ska göra för att förbättra det hela men funderar på att ha ett instagramkonto som blogg men vi får se...Vill ju gärna kunna använda mig av lite bilder av olika slag, blommor och trädgård är del av mina intressen som vissa vet.

Vad händer annars ute i skogen ? Snön smälter och tinar bort och NU går det med en himla fart ! Har rallyväg på delar av våran väg vilket innebär lera och gegga så bilen är randig av smuts och skit eftersom det samtidigt är mer eller mindre översvämning med vatten på delar av vägen... Man får verkligen hålla tungan rätt i mun !

Våran bil, Trollet som hon heter, börjar bli väldigt dålig och sjuklig och har fått för sig att stanna när hon känner för det. Utan förvarning ! Var som helst ! Mitt i en korsning med full trafik ! Livsfarligt med andra ord. Har varit till bildoktorn och rådfrågat vad man kan göra men det blir stora kostnader att åtgärda felen...Kanske hon har en viss senilitet i sig också, hon är dock 14 år och i bilvärlden med de många milen på sin CV ser det inte så lysande ut...

Alltså börjar jakten på den "nya" bilen och det är ett helt äventyr i bildjungeln.

I helgen tänkte jag åka hem till gettot, till särsambon, så ska vi ut och kolla bil.

Har inte kommit mig för ännu men jag måste nog skaffa mig en katt ! Känner att jag behöver sällskap här ute i skogen, ibland är jag dödligt less på att bo här ensam och undrar om det är värt det...Saknar särsambon i veckorna också, även om han kommer ut varenda helg eller jag åker till honom...Tiden går ju faktiskt väldigt fort men en liten kissekatt kunde vara riktigt trevligt ! Måste nog börja se mig om efter en passande liten sambokatt...

Av Anna Walentski - 2 april 2018 16:47

Glad Påsk på er ! Fyra härliga lediga dagar är till sin ända och särsambon har åkt hem med bussen. Vi hade vackert soligt och satt ute ett tag på långfredagen innan det började klia i fingrarna på mig och jag satte igång med fönstertvätt ! 

Blev så inspirerad av solen när jag såg hur jäkliga fönstren såg ut efter vinterns regnande och snöande så jag körde nästan allihop. Har kvar 3 st som får vänta lite till orken byggs upp igen...Tänk att jag städade också ! Fram med dammsugaren och röjde runt ! Sambon pulade med räcket till nya lilla entrealtanen på framsidan och behövde inget sällskap till det...Duschade blommor och torkade golv, skrubbade och donade. Kände mig riktigt nöjd efteråt. Hade fyndat en massa mat också : oxfile, lammstek, påskskinka och högrev till långkok...Vi har käkat och druckit gott, slappat och "bara varit"...Läste om det någonstans, hur viktigt det är att inte göra någonting ibland..Bara vara.

Jag är riktigt duktig på det. Kanske hör det lite ihop med att jag har så förbaskat ont i mina knän...Måste nog gå till doktorn med dom. Så länge jag kan gå. 

Avslutar innan jag blir utkastad i rymden ! Har haft jättesvårt med mottagningen under lång tid så passar på nu... Ha d gott !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards