Direktlänk till inlägg 28 november 2018

Börjar så sakta komma igång med bloggandet.

Av Anna Walentski - 28 november 2018 20:56

När jag närmade mig hemmet idag blinkade blåljus för fullt vid brokrönet... Det hade gått rakt fram och ner i diket för en bil i korsningen ! Vet inte om han krockat med någon annan men bilen var illa tilltygad och säkerligen inte körbar mera... Hade minus 10 imorse och även nu när jag kom hem. Ishalka pga fuktig luft på kalla vägbanor gör det självklart skridskohalt. Är väldigt glad att särbon bytte däcken i söndags åt mig ! 

Mindre än 4 veckor kvar till jul. Jag hoppas att vi slipper snön ! Tar hellre en grön jul med lite lövkrattning och milda plusgrader...Fatta vad tiden går fort !

Träffade mina gamla kollegor från gamla jobbet i förra veckan. Vi skulle gå på ett ställe där vi varit förut för att käka men det fanns helt plötsligt inte kvar längre så vi valde haket där "is-och-belusning" och jag brukar träffas innan de andra kommer...Förväntansfulla och hungriga valde vi alla Plankstek. Folk runtomkring oss satt och åt just den rätten och det såg himmelskt ut ! Det var mog inte många tuggor vi tog innan vi började titta på varann och kommentera maten...Den så kallade biffen var nog ingen biff utan mest en enda stor slabbig slafsa, full av sega tuggummiliknande senor...Riktigt jävla illa ! Vi väntade att servitören skulle komma fram och fråga hur det smakade och försökte få ögonkontakt med honom men ingen kom. Vi slukade potatismoset runtom och besvikna lyckades vi påkalla servitörens uppmärksamhet och bad om att få betala, samtidigt som vi upplyste om att köttet inte var bra. Han låtsades inte höra och till slut var vi tvungna att "ta till hårdare metoder" och involvera hela "styrkan" bakom disken...Det slutade med att vi betalade hälften av vad det kostade, 70 kronor, och man kan väl säga att det var ett jävligt dyrt potatismos för de pengarna ! Visa av vår erfarenhet kommer vi aldrig mera att besöka det stället. Som av en händelse heter det också " Neverland"...

Vi gick vidare till nästa ställe och hade det riktigt trevligt med julklappsutdelning, drinkar och skratt.

Har precis innan bloggen spikat upp en julstjärna i fönstret. En gammal hederlig gul-orange pappersstjärna. Var faktiskt på Rusta efter jobbet och köpte en ny fin stor röd stjärna men när jag skulle installera den tyckte jag att det var ren dynga i form av en sladdrig plasthållare, som såg ut som plasten som satt runt ölburkarna förr för att hålla ihop dom i ett 6-pack, och nu skulle skilja lampan åt från själva stjärnan...Sladdrig sladd som inte kändes ok. Men väldigt FIN var den ! Får se vad vi hittar på med den...

Ute lyser en grann halvmåne som ser ut att kunna ramla ner. Altangolvet knarrar och knirrar när man går på det. Det biter i kinderna och näsborrarna smiter åt när man andas...Inne brinner brasan grann och varm. Det var en jäkla tur vi köpte rejält med ved. Och det var en jäkla tur min svåger hjälpte särbon att trava veden på paviljongen när dom var här. Man får vara tacksam för det man har...Tänkte faktiskt på det när jag stod på Rusta och tittade på julstjärnorna : för 2 år sedan hade jag inte köpt någonting på Rusta förutom en packe med värmeljus som man ändå unnade sig ibland, hade inte haft råd helt enkelt...Och nu följde en adventsjulstjärna med mig hem som jag egentligen inte var så beroende av att ha...Ja det är konstigt ibland.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards