Alla inlägg under februari 2019

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången...

Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas matställe !!! Jag lovar det var en BJÄSSE den jag såg ! Trodde inte riktigt mina ögon så jag tog kikaren som vanligt och spanade ut... Jepp vildsvin. Förmodligen så hörde de mig tassa / stampa / kliva när jag gick till gästrummet för att öppna fönstret och skrika på dom, för de försvann med en rivstart ! Jag skrek lite genom fönstret, för säkerhets skull. ( Klockan VAR inte så mycket, ca halv tio, helt okey att skrika på grisar...)

Nästa naturupplevelse som inte var så trevlig, var elefanten som kraschade nedanför trappan i morse ! "Jävlar vad halt det ser ut, bäst att ta det försiktigt".

Jag hann bara tänka den tanken så TJOPP TJOPP så LÅG jag där i en enda hög !

Ena foten under mig, jag hann tänka "fan där bröts den " och såg Thomas Brolins hemska fotbollsskada passera revy samtidigt som skallen for i backen och jag blundade och trodde inte jag skulle vakna upp mera...

Gissar att jag kanske tuppade av några sekunder / minuter för jag reagerade på att det blev jävligt kallt om baken och ryggen. ONT så förbannat i foten !!!

På något sätt tog jag mig runt på alla fyra, stånkandes, stönandes och nästan grinandes över smärtan i foten och förbannade mig själv som inte valt att gå i snödrivan vid sidan och blivit dyngblöt om skorna istället...

In igen och tog av strumpan och riktigt SÅG hur foten och ankeln bara svullnade, svullnade och svullnade ! 

Fram med förband och lindade in så gott jag kunde ståendes på ett ben : en stooor prestation för en elefant.

Det blev telefon till jobbet och på den vägen är det. Jag valde ju en väldigt dålig dag för att vara hemma med stukad fot : veden slut så det blir ingen brasa- får förlita mig på elelementen för värme, har inte sett tv sedan i söndags och gör det inte nu heller med totalt mottagningshaveri, har dock mat i huset samt någon vinskvätt om det behövs...

Imorgon kommer särbon.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards