Alla inlägg under april 2017

Av Anna Walentski - 20 april 2017 21:27

Veckorna går med stormsteg ! Har nu jobbat 3 veckor på nya jobbet och känner mig fortfarande helt salig av idyllen jag transporterar mig igenom... Det är vatten och båtar och vilda djur och fåglar och köer ?... När det är 3 bilar framför en på samma väg då räknas det som kö ! 

Självklart tar det ändå TID att ta sig fram då det ju är lite långa avstånd här och där men man blir inte stressad på något sätt. Förutom att det just nu är lite FÖR lugnt i mitt tycke...Det är mycket tid på kontoret med möten hit och dit. Det är en egen liten värld att jobba inom kommunen märker jag...Får se om den är något för mig i längden....

Att komma hem till ett tomt hus och inte ha sambon i närheten som vill ha middag känns också lite underligt... Jag kan göra precis som jag vill ! Risken är att jag blir väldigt LAT och inte gör något alls. Har köpt såjord med tanke på att plantera fröer så vi får lite gratis blomsterprakt i sommar men det har inte hänt något med det ännu...Likadant med att plantera om pelargoner och lite andra inomhusblommor..Händer inget. Tänker att jag" hinner imorgon".

Har skrivit flera inlägg till bloggen som försvunnit i rymden innan jag hunnit få ut dom då det varit dålig anslutning här under en längre tid så nu ska detta ut !!! Ciao !

 

 

Av Anna Walentski - 9 april 2017 09:43

Så kom den jävla terrorn till oss också ! Det var egentligen väntat. Varför skulle Sverige slippa undan ? Bara för att det är en sådan perfekt fristat att bo i för allehanda avskum och avträde som vill verka i skydd av mörkret...Läsa SFI på dagarna och få betalt för det medan man tillverkar bomber på nätterna. Fy faaan ! Han blir väl frikänd i rätten också ?! Inte nog starka bevis så han får stort skadestånd för sveda och värk som han kan donera till de andra idioterna med skägg...Och göra ett nytt försök, med ny lastbil, ny bomb...?

Nu till något roligare. Fick en förfrågan om arbete på en privat firma i Stockholm, som säljare...???????? En kvinna hade lämnat meddelande på min telefon i fredags när jag var ute på kundbesök med min kollega och inte kunde svara. Jag förstod inte vad det gällde när jag lyssnade av men hon hade sedan skickat mail till mig med samma förfrågan.

De sökte en" målfokuserad och proffesionell person med hög social kompetens".... Hahaha haha ! Tänk : helt jävla dött i tre års tid, inget klick som stämmer. Sedan får man jobb och då dyker en MASSA olika jobb upp helt plötsligt ! " Henne ska vi ha ! "

Det känns bra för självförtroendet i allafall. Och jag skickar en hämndens ljuva tanke till puckot som fanns en gång...

 

 

 

Av Anna Walentski - 6 april 2017 18:15

Fyra dagar har gått på nya jobbet och hur går det då ??? För det första känns det som om jag har jobbat mycket längre än så...Förmodligen för att jag blivit så välkomnad och väl omhändertagen men också för att vi har haft det så kul ihop medan vi lär känna varandra...Vi är en liten grupp på 5 kärringar, modell äldre, med städning som den största gemensamma nämnaren men också skrattet och humorn som vägledande. Vi skojar och skämtar väldigt mycket. Min närmaste chef är som ett impulsivt explosivt yrväder med full gas hela tiden ! Jag är hennes motpol som lugnar ner det hela. " Nu andas vi djupt och tänker igenom saken"....

Personalen är som en dröm för mig jämfört med förra veckans stålbad...Jag var ute igår på egen hand och besökte några på deras arbetsplatser. Blev bjuden på kaffe när vi satt och pratade om ditt och datt och blev visad runt i lokalerna utan stress eller"jag har inte tid med det här"...

Man ville verkligen visa upp sin arbetsplats och var stolt över hur man skött den. Det kändes riktigt roligt plus att de inte är vana vid att någon kommer och frågar hur de mår eller" är det något speciellt du vill ha för att förbättra ditt jobb ?"... Det är nytt för dom.

Många möten har vi också hunnit med. I tisdags hade vi APT, arbetsplatsmöte, och hela 58 personer infann sig, från alla små hålor och byar...

Trafiken är inga problem. Finns inga bilköer. Endast fartkameror längs vägarna så man inte kan brassa på...Men vem behöver stressa ? Icke jag. Ciao tills vidare !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards