Alla inlägg den 28 maj 2014

Av Anna Walentski - 28 maj 2014 19:12

Väl framme på Avkopplingen idag hade vi 14,7 grader INOMHUS. Det var friskt och kyligt. Varmare ute i solen mot husväggen....Vad göra ? Vi hade något som liknade ved, fast ändå inte riktig ved, som vi gjorde brasa av i öppna spisen... På med några element som vi stängde av senast  när det var sådan värmebölja ! ( Vi hade faktiskt 30,4 grader eftersom våran väderstation sa det och den brukar visa väldigt riktigt och rätt...) Nu börjar alltså värmen gona sig runt i huset.Ute är det 8 plusgrader. Jag trodde att jag i helgen  kunde ta bort igloon jag byggt till katten på paviljongen, men den får vara kvar ett tag till. " Man ska inte ta av sig långkalsongerna förrän till midsommar", som en kvinnlig passagerare på bussen uttryckte sig idag, på tal om det dåliga vädret. Det blir mer och mer gemytligt att åka buss med alla diverse roliga människor som också åker med. Idag var det en äldre mamma med en äldre son, sonen lätt förståndshandikappad, som åkte med. En kvinna ställde sig upp vid en hållplats och ropade " stanna, jag ska av här ! Halllooooo"! Stannaaaa..." Den äldre sonen kände sig förpliktigad att informera kvinnan vad som gällde ; " Du MÅSTE PLINGA för att komma av !!! Annars stannar INTE bussen, PLINGA !!!!"

Damen ifråga var nog inte så van vid att traktera stockholms lokaltrafik, då hon såg både "osvensk  och ovan ut", men hon torde nog ha lärt sig ; 


PLINGA, Du måste PLINGA !!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards