Alla inlägg den 24 maj 2014

Av Anna Walentski - 24 maj 2014 17:14

När vi ändå är inne på politik vill jag göra reklam för Marit Poulsen i EU- parlamentet !!! Tänk vad hon faktiskt har åstadkommit som "gnällkärring" därborta för djuren inom LANTBRUKET i Europa. Hon är ett praktexemplar på vad som behövs i EU , mera kontroll ute på gårdarna SÅ ATT ALLA "GÖR RÄTT" .

Det är viktigt att göra sin röst hörd : Jag röstade NEJ till EU och därmed är det ännu viktigare att få våra folkvalda att fortsätta kampanjen för att Sverige inte skall bli ännu mera involverat i EU !!!

Det räcker nu : Sverige ut u  r EU !!!!              

Av Anna Walentski - 24 maj 2014 16:40

Min kompis Petrova hade en förfrågan tidigare om denna person. Att hon undrar är inget konstigt, hon har inte varit på jorden nog länge för att få ett hum om honom... Carl Bildt är idag en väldigt ansedd politiker i sin egenskap av utrikesminister för Sverige men också anlitad av FN som medlare i konflikter världen över. Han "slog igenom" på 1980-talet som svärson till stormoderaten Gösta Boman, då han för övrigt var med svärfar i Grisslehamn och höll 1;a maj tal.

Sedermera skildes han ifrån Göstas dotter och träffade den färgstarka Anna-Maria Corazza, som han gifte sig med.

En EU-parlamentariker med Italien som hemland. En kvinna med huvudet på skaft, numera med Sverige som hemland men hela Europa som valfråga. Carl Bildt är moderat, en "blå" politiker, men kan i mina ögon jämställas med Olof Palme som var så kallat röd, socialdemokratisk politiker. Olof Palme var även han en man känd ute i världen och väldigt uppskattad som en rättvis politiker.... Jag glömmer aldrig när Palme sköts och jag varit ute på fest med mina kompisar från andra länder, hur dom grät och tyckte att tryggheten i Sverige var över....Nu skulle det bara bli värre i Sverige, för invandrare men också svenskar...Och sant är, Sverige förlorade oskulden där och då, inget blev sig mera likt... Tyvärr.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards