Alla inlägg den 19 maj 2014

Av Anna Walentski - 19 maj 2014 15:42

Vi åkte ju hem från Avkopplingen i söndags. Buss från Norrtälje in till Tekniska. Det var hyfsat mycket folk på bussen och vi satt i en "fyrmannaplats" med bord mellan sätena. Brevid oss satt ett gäng ungdomar i tjugoårsåldern av varierande härkomst, bl.a var två av dom cirkusutbildade. Utan att tjuvlyssna hörde vi dom . Det avhandlades mycket prat om olika arbeten, köttätande eller icke ätande,natur och kultur....Dom var väldigt samhällsengagerade trots sina unga år och vi log för oss själva....Hade vi också varit likadana som dom en gång i tiden ? Stått på barrikaderna och hyttat med näven ?   


Det bästa av allt var när tjejerna visade hur man gör en plånbok av ett tomt juicepaket ! Flera olika små fack för kvitton, kort m.m Ca 5 gånger 5 i storlek. Jag vart helt imponerad !!!! Ett tomt Bravo paket  ???????????????????


Jag börjar gilla att åka buss.  


Av Anna Walentski - 19 maj 2014 12:44

Fick nyfiskad strömming av snälla grannarna på lördagen. Fick även veta att vi var välkomna att åka med till Norrtälje i deras bil på söndagen för att kunna ta direktbussen in till stan... Vilka gulliga och schyssta grannar !!!

Min kompis fick självklart smaka på en strömming när dom kom med dom och slukade den så det knakade i fiskbenen !

Slickade sig förnöjt om munnen och tittade uppfordrande på oss att han önskade en till. "Den där var som en droppe i havet , för en hungrig kissekatt." Självklart fick han en till. Och en liten till. Han lade sig raklång på altanen och såg ut att somna... Låg där en stund men försvann sedan. "Jaha, han måste väl på toa efter all fisk han proppat i sig ?.."

Döm om vår förvåning när kattrackarn dyker upp fem minuter senare med en stor mus i mun !!! Som han gladeligen glufsar i sig ! Men efter det låg han raklång igen, som om luften gått ur honom... En jätterap och sedan sov han i flera timmar !  Åt ingenting mera den dagen.....  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards