Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Anna Walentski - 23 maj 2014 17:22

Äntligen fredag !  Är framme på Avkopplingen ! Blev tvungna att ta en taxi den sista biten eftersom vi missade vår anslutningsbuss p.g.a att vi handlade mat på ett ställe.Trodde bussen skulle gå ganska ofta men tji icke... Vi skulle få vänta 2 timmar på nästa. Vi hade 2 val; antingen gilla läget i 2 tim och i såfall gå och ta en öl medan tiden går eller ringa taxi och se vad det kostar och komma fram fortare. Ja det blev ju det senare.Hade kostat lika mycket om inte mer på att vänta.  I den här värmen dessutom !!!

Nu växer det och gror i naturen utan dess like ! Gräset som förra helgen började bli grönt och röra sig uppåt är nu en halvmeter högt och behöver klippas. Fåglarna matar sina ungar sedan några veckor tillbaka. Svartvita flugsnapparen och "vippistjärten" hade ju redan kommit då snöstormen infann sig. Det är en härlig tid vi går tillmötes... Synd bara att den är så kort. Desto större anledning att ta tillvara varje minut, njuta varje sekund och uppskatta det livet ger...


  Nu väntar vi bara på våran kompis skall dyka upp....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards