Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Anna Walentski - 29 maj 2014 15:28

Väl ute på Avkopplingen ska det eldas ! Vi hinner knappt komma fram så åker tändstickorna fram och "tjoff" så är det eld i tunnan ! Märk väl att vi eldar i en tunna. Utomhus. Inte ute i naturen. Som tur är....Och ju mera det blåser ute, desto bättre ! Det verkar inte vara någon ide att elda när det är vindstilla... ? Jodå, här eldas det. Bra i och för sig att elda torra kvistar och grenar, höliknande gräsavfall och dylika naturprodukter... Men för inte så länge sedan eldades  även mina gamla gummistövlar, en gammal täckjacka och en trasig pall ! Det LUKTAR död och pina om brasan i de flesta fall !!! När jag säger till att inte elda vilken dynga som helst, får jag till svar "jag eldar vad F-n jag vill !"

Man skäms inför grannarna. Tänk om någon har  nytvättad tvätt på tork och så kommer dessa ångor och missluktar tvätten...? Idag blåser det kuling, måste vara på gränsen till storm; Jag bad honom att inte elda när det blåser så mycket... "Små pojkar ska inte leka med tändstickor ", försökte jag skoja.

" Jag leker bäst jag vill !!! Ja e 49 år å gör som ja vill !!!"     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards