Alla inlägg den 11 maj 2014

P.S

Av Anna Walentski - 11 maj 2014 16:29

  Varför kan inte jag blogga lika snyggt som många andra ?   Behöver mera träning !

 

 

  Jag är ju NYBÖRJARE på detta !  Kanske ska göra som dom stora författarna när inspirationen sinar...Ta mig ett rus ?    Nej, det är bara att kämpa vidare !  Övning ger färdighet !      Vad gulligt !?

 

 

                 Myspyspyjaaaaaamas på errrrrrrrrr !!!!!

Av Anna Walentski - 11 maj 2014 12:29

Äntligen ! Det var en stark markering av hela Europa gentemot Ryssland igår ! Att enhälligt rösta fram "skäggiga damen" och efteråt vifta med prideflaggor ger en riktig "luunappi" till Putin ! Lite synd om Sanna. Hennes låt och uppträdande var outstanding ! Men hon klarar sig bra ändå. T.o.m min äldre bror tyckte det var bra med skäggiga damen... " En ladyboy till gör väl inget !" Kanske det finns hopp om en bättre, tolerantare värld efter detta. Men man blir ju lite fundersam ; i veckan har jag sett på Malous efter 10 och temat har varit utanförskap . Det handlade om två killar som bodde i håla nr 1 och som blev förföljda och bespottade för att dom är bögar. Dom menade att dom antingen är tvungna att flytta eller " sluta vara bögar"....Det är ju inte riktigt klokt vilken homofobi antagonisterna besitter ! För det är ju vad det handlar om : rädsla inför det man inte känner till. Osäkerhet . Inskränkthet. Nej alla borde gå igenom livet med ett öppet sinne och medmänsklighet : Möt din granne som du själv vill bli bemött. Vi är alla stöpta i samma form men ser lite olika ut . Tänk på att det är söndag idag. Ta det lite lugnt och reflektera över tillvaron....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards