Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Anna Walentski - 2 juli 2015 14:34

Hur kunde jag vara så dum att boka klipptid till idag när jag visste att dom hotat med värmebölja med upp till trettiograder ?! Ja, det gjorde jag i allafall och har precis kommit hem och därmed överlevt pärsen.Med nöd och näppe !

Ute på balkongen och Gettogården är det 34 grader...Vi har ganska svalt inomhus. Köpte mörkläggningsrullgardiner för några år sedan till både sov och vardagsrum och drar ned dom varje tidig morgon om det hotas med sol. Bästa köpet någonsin ! De håller det hyfsat svalt inne, men då får man ju också se till att hålla stängt fönstren och inte släppa in värmen...

I vardagsrummet just nu där solen ligger på och vill in, 22 grader. Helt ok !

Min frisör är ju inte som andra så jag blev erbjuden att hoppa i deras badpool och svalka av mig... Avböjde förslaget men tackade ja till att bli sköljd i skallen med iskallt vatten innan hon började klippa...

Bussarna hem var inte nådiga. Ingen existerande aircondition för fem öre ! Jag såg att jag inte var ensam om att lida av värmen. Många satt och viftade med Metrotidningen runt om sig utan att det hjälpte i hettan. Jävla ökenresa ! Nu håller jag mig inomhus resten av dan och drömmer om isberg och kyla...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards