Alla inlägg under december 2015

Av Anna Walentski - 4 december 2015 15:43

Ringde upp ett av Arbetsförmedlingens upphandlade stöd o matchningsföretag där den ansvarige ägaren svarade i telefonen. Han kunde inte berätta om deras verksamhet och vad de kunde erbjuda mig om jag väljer dom, utan hänvisade till en annan som jag fick namnet på....( ? ) Hon svarade inte i telefon ( De e ju fredag, för faan ...) så jag lämnade meddelande. Under mitt samtal med snubben ( som pratade flytande stockholmska) kom vi in på jobb gällande ensamkommande flyktingbarn och han frågade om jag kunde arabiska !!!?? Borde man inte kunna det om man ska jobba med sådana barn, tyckte han. Jag sa att det var inget dom efterlyser i sina jobbannonser. Krav på arabiska språket. Och för den delen befinner vi oss i Sverige och får anpassa oss efter det. Ta seden dit man kommer. Annars finns det ju ett stort utbud med lediga jobb till alla arabisktalande som finns i Sverige. Med risk att vi får ett lilla Arabien som en klick som aldrig integreras i svenskt samhälle med svenska lagar och regler. Hur faaan tänkte han ??????

Av Anna Walentski - 4 december 2015 10:11

Fredag idag och regnet piskar mot mina nyligen tvättade fönster...Om det kommer mycket regn, som nu, tvättar det bara av dom ytterligare !    Men vi HAR ju faktiskt december och 19 dagar till jul ? Snacka om julkänsla med isande kallt regn. Plus 7 grader på balkongen.

Ikväll blir det ingen Avkoppling för oss. Vi ska ut på middag med släktingar från Bergen igen.

Sambons gamla morbror med fru och bror med fru kommer. ( Och några fler släktingar) De hade nog hoppats på vackert vinterväder med gnistrande snö och några mysiga minusgrader... Istället kan dom känna sig som hemma ! Bergen är ett av de värsta regnställena i Skandinavien. Och nu här.

Jag mår riktigt illa av att inte träffa Kisse idag...Har ont i magen och hjärtklappning när jag tänker på det. Jag hoppas morgondagen för med sig något bättre. 

Det finns de som tycker vi är asociala när vi bara åker till Avkopplingen varje ledig stund men det är ju vårat helgnöje och våran lilla bebis som vi träffar...Vi har inget behov av att tillbringa tid i stan och ränna runt. Det har vi gjort bort för länge sedan när vi var unga och hade intresse av det. 

Håller på väljer ny aktivitet som Af vill. Nytt "vuxendagis" igen. Har talat om för handläggaren att jag inte vill ha likadant som det jag var på där dom bara lallade om självkänsla och hade inbördes beundran mellan de olika avdelningarna..."Hallelujah, vad vi e bra" ! Det var ju rena väckelsemötet för oss andra friska med sinnena i behåll.

Undrar vad åsikterna egentligen är bland alla handläggare på Af om dessa stöd o matchningsföretagen som poppat upp för att göra grova pengar på andras olycka ?

Som dessutom INTE renderar i något arbete !? Slöseri med tid och resurser.

Nej, världen är sjuk. Nu ska trängselavgift införas på Essingeleden efter nyår. Smart, när det inte finns några alternativa vägar att ta sig ut ur stan. Hur tänkte man där ? Man tror dessutom att trafiken ska minska med detta...Hur går det till ? Måste man ha bil så måste man !

Neeej, jag mår riktigt illa idag. Tror jag hoppar i säng igen. Gonatt världen.

 

Av Anna Walentski - 3 december 2015 14:50

Torsdag 3 december. Tiden springer iväg.   

Ciao !

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards