Alla inlägg den 11 december 2015

Av Anna Walentski - 11 december 2015 10:21

Var på Nobelfesten och minglade lite igår. Samt prisutdelningen tidigare på dagen. Min middag bestod av stuvade makaroner med älgköttbullar. Kall mjölk till det. Mumsigt gott !

Idag fredag 11 december 5,6 plusgrader på balkongen och solen skiner på en klarblå himmel. Vi ska äntligen till Avkopplingen ! Och till en viss kattherre som jag hoppas har vägarna förbi.

Ska packa färdigt tills sambon kommer hem. Fundera på vad vi ska äta i helgen. Alltid lika svårt att hitta på något. Nu borde det inte vara så svårt när pengarna sinar och valmöjligheterna därmed är begränsade...

Har haft mailkonversation med min handläggare på Af igen. Hon frågade om hon skulle anmäla mig till ett företag med start om fjorton dagar ??? Vad tänker hon med ? Jag avböjde med att jag inte vill gå på just DET företaget utan ville hitta något annat...Det kändes inte rätt för mig. Har tid på mig till början av nästa vecka...Puh.

Mår dåligt av detta då jag vet att det ju bara handlar om förvaring av mig och andra likasinnade. Det leder ju inte till något jobb ! Det är bara slöseri med viktig tid att sitta där och lalla om oviktiga spörsmål som dom hittar på för att det ska se ut seriöst och att dom är värda pengarna dom håvar in för oss...

Ska köra huvudet i sanden och låtsas som om det regnar för att kunna ha en trevlig helg.

Ni med ?

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards