Alla inlägg den 29 december 2015

Av Anna Walentski - 29 december 2015 10:35

Avkopplingen 29 / 12. Klarblå himmel. En sol som skiner. Minus 12 grader ute. Gräset knarrar av kylan under de rosa Foppatofflorna. Var tvungen att gå ut och hämta in ved när jag vaknade. När det är de graderna ute känns det väldigt svalt inne, utan en skön brasa...

Fick igång brasan och ett hemtrevligt sprakande och intensiv värme intog rummet.

Sambon , som skulle vara ledig mellandagarna, jobbar andra dagen nu. Mycket att göra på jobbet och pengarna rullar in. Kisse och jag har det lugnt och skönt och klarar oss. Bakade en mjuk pepparkaka igår och rensade kylskåpet på gammal julmat som man inte vågar äta längre. Spagetti och älgfärssås låter som det nya goda. Men först kanske man skulle klä på sig ordentligt och ta sig en promenad...? Låta nya telefonen följa med och se vad den säger efter det..." Du måste aktivera dig mera."  

                     

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards