Alla inlägg den 7 december 2015

Av Anna Walentski - 7 december 2015 11:06

Våra gäster från Bergen fick minsann väder av värsta sorten ! På söndag kvällen hämtade vi dom från hotellet för att ta oss ut till Söder på ännu en släktmiddag. Vinden hade mojnat något och inget regn på hela dagen.Dock var det grått och mulet.

Vi sitter på bussen, becksvart ute, skall gå av nästa hållplats när en av dom säger" Vaa ? Ska vi av NU ? Det regnar ju !!" E du gjord av socker eller ?! Smälter du bort ? frågar jag tufft innan jag sett vädret ute. Jag fick äta upp mina ord ! Regnet VRÄKTE ner ! På gatorna låg SJÖAR av vatten och det blåste STORMvindar som piskade regnet i ansiktet...Att duscha med kläderna på hade varit samma sak som detta. Jag kände hur mascaran började svida i ögonen av det kalla vattnet som rann ner från skallen...Vi kom fram som dränkta katter och mottogs med handdukar av värdfolket. All sminkning och frisering av hår som vi gjort innan för att se respektabla ut var helt i onödan...Det var riktigt skönt att sätta sig vid dukat bord inne i värmen och hugga in på maten som bestod av potatis med kalops och rödbetor. Aldrig har det smakat så gott ! 

När vi skulle hem, några timmar senare, hade regnet upphört och det såg helt torrt ut på vägar och gator...Den hårda blåsten hade torkat upp allt. Fanns inget spår av vårat sjöslag mer än fuktiga skor och fuktkalla jackor.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards