Alla inlägg den 12 september 2014

Av Anna Walentski - 12 september 2014 11:09

På söndag är det val. Ska bli skönt när det är över och allt återgår till det normala.

Är ganska trött på all propaganda i tv och tidningar om hur det ena partiet efter det andra lovar och bedyrar allt dom ska åstadkomma om dom vinner...I verkligheten blir det vanlig, normal vardagsstiltje under en lååång period så fort valet är förbi.

Han och jag har redan förtidsröstat. Känns bra att det är gjort ! Man måste nyttja sin rätt att rösta. Min röst kan ju vara spiken i kistan för något parti...

Fredag idag och han kommer efter jobbet. Har lagt en lammstek i marinad igår kväll och skall låta den steka länge i ugnen på låg värme. Det var det sista av lammköttet vi hade kvar sedan förra året. Vi kommer att få(köpa) ett nytt lamm nu i oktober så det är bra om det finns plats i frysen. Enda problemet just nu som oroar är att kylskåpet håller på att gå sönder... Ena stunden är det kallt, i nästa ljummet..

Har inte bestämt mig än om jag ska åka hem till Gettot på söndag eller stanna kvar en vecka till... Det är ganska skönt att inte göra så mycket. Hemma gör jag ju inte så mycket heller men här är det åtminstone tyst ..."Mjauuuu !!!"

Såå tyst och lugnt är det ju inte...

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards