Alla inlägg den 4 september 2014

Av Anna Walentski - 4 september 2014 11:17

Snart dags för Avkopplingen och katten igen. Funderar på att stanna kvar en vecka efter helgen och riktigt umgås med honom. Katten alltså ! Inte "han" som jag bor med... Vi umgås ju jämt...

Ska ta med mig några goda böcker att läsa om vädret blir "inneväder". Har annars en del att pyssla med ute som behöver göras nu när de s.k JAS månaderna inträffar.

Juli, augusti, september är bästa tiden att klippa och rensa bland de flesta buskarna och jag har både Syren och Jasmin som skall åtgärdas. Hade dessutom tänkt dela vissa perenner såsom Hosta och göra om en rabatt men det beror på om jag får tag på jordsäckar eller ej. Det är lite svårt att ta 4 säckar jord på ryggen och åka buss, även för en puma som jag...

Jag är en sådan som håller på att läsa flera böcker på en gång. Ibland får jag nog och läser inget på några veckor medan jag vissa tider bara läser och läser,läser.

Tips på bra böcker är "Under floden" av Staffan Nordstrand, om prostitution och människohandel i Laos. "Felicia försvann" av Felicia Feldt, om en barndom med en väldigt dominant mamma." Gatukatten Bob"av James Bowen, om en man och en katt som finner varann på Londons gator. Även" Sjukhuskatten Oscar" av David Dosa, om en katt på ett äldreboende som håller patienter i livets slutskede sällskap. Skriven av en läkare och forskare. 

Vissa av dessa har jag ännu inte börjat läsa men min intuition säger mig att dom är bra.

Det finns väl inget härligare än  att fängslas så mycket av en bok att man glömmer tid och rum ! När man läst färdigt en bok och upptäcker att det finns en vaken verklighet att komma tillbaka till ? Något förvånad över att inte finnas kvar i bokvärldens händelser...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards