Alla inlägg den 19 september 2014

Av Anna Walentski - 19 september 2014 10:58

Då var det fredag igen. Veckan har försvunnit med stormsteg för katten och mig...

Känns bra att bullarna är bakade och i frysen... De 7 som jag provsmakade ligger som en egen liten bulle på magen...Behöver nog ta en promenad runt byn för att döva mitt samvete. Men alltså, om man bakar så goda bullar, måste man ju få vräka i sig av dom tills man storknar!? Sedan har man ju fått nog av dom på ett bra tag och vill inte ha några mer ! Så fungerar jag i alla fall. Periodare på bullar.

Ikväll kommer Han efter jobbet. Det ska bli fyllda lövbiffar med klyftpotatis och tomatsallad. Var i går med snälla granntanten och handlade med bil. Skönt att slippa släpa på bussen med tunga matkassar ! Nu är kylskåpet riktigt trasigt. Rengjorde det igår och ställde i ordning ketchup, senap och annat som inte behöver stå kallt i fina rader...Har en kylbag på altan med det viktigaste som smör o mjölk.

Lite primitivt, men allt går. Var i kontakt med ett företag igår som jag skickat en ansökan till... Blev väldigt glad när dom redan hade tillsatt platsen då jag hörde vilken gröngöling som skulle föreställa "chefen"... Helt otroligt vilka nördar det finns därute ! Men the show must go on. Det blir nya dagar, nya möjligheter.

En dag i taget. Lev i nuet. Morgondagen får vänta.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards