Alla inlägg den 18 september 2014

Av Anna Walentski - 18 september 2014 21:25

Måste tacka "Bokslukaren " idag för inspirationen. Återigen en väldigt klok trettonåring som kan sina saker...Hennes teori om bloggtorka var verkligen huvudet på spiken ! Även "Hemmafruns blogg" hjälpte mig idag.

Blev helt imponerad av hur mycket hon bakar hela tiden ! Tog mig i kragen och åstadkom lite goda bullar...

Tackar och bockar och återkommer !

Tjingeling   

Av Anna Walentski - 18 september 2014 20:29

Hela huset doftar nybakade bullar ! Jag fullkomligt ÄLSKAR doften av nybakade bullar ! Det är en blandning av kanel, kardemumma och vanilj...

Har provsmakat 1,2,3,4 jaaa 7 stycken och ALLA var lika goda ! För mig representerar bulldoften trygghet , kärlek och familj. Omtanke. När jag hade flyttat hemifrån som 19-åring och "kom hem " på semestrar kring jul och somrar, hade min far alltid önskemål om att jag skulle baka bullar... Han hade förberett med jäst och övriga ingredienser så det var bara att sätta igång att baka... Jag tog det som en komplimang att han ville ha mina bakade bullar. Min mor bakade inte gärna småbullar, det var hellre längder som man kunde "doppa i kaffet", vilket var väldigt vanligt i min uppväxt. När bullalängderna blev lite torra och tråkiga,gjorde man skorpor av dom, som var extra goda att doppa i kaffet...

Jag är egentligen ingen "fikagris" men nybakade bullar och Wienerbröd har jag svårt att motstå... Tänk färska Wienerbröd med "mormors hosta" på, mycket av det gula !

Jag kan se min far framför mig, doppandes dessa bullar i kaffet, lätt sörplande och njutningsfullt sträcka sig efter en till...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards