Alla inlägg den 2 september 2014

Av Anna Walentski - 2 september 2014 23:14

Avkopplingen 31 augusti 2014. Söndag.

Katten mådde riktigt bra. Han hade sovit i min säng och kelat och gullat så mycket han kom åt...Han riktigt slängde sig ner i det mjuka duntäcket flera gånger om !!! Hans mun / nos var nästan inne i min mun... Jag tänkte nog på klientelet han stoppar i sig men samtidigt sköt jag det ifrån mig lite grann... ville inte tänka på mössen som han faktiskt käkade upp... Ville tro att ja vadå ???? Han äter möss ! Vad kan jag göra åt det ?

Han är en katt som faktiskt ser mössen som föda för att överleva... Utan dom går han under när vi inte är där ! Det var en tanke som jag kunde befatta mig med och förstå !

Min nästa överraskning är när han ropar ut mig " kom, du måste se det här ! "

Precis nedanför altanen, trappsteget ned, sitter katten med något STORT i famnen.... Han bökar omkring med sitt byte som verkar vara ganska tungt och slappt... När jag ser vad det är, nästan vänder det sig i magen på mig...En ekorre ! En liten yngre ekorre!...

Han berättar att katten verkligen kämpat sig fram med bytet. Han hade det tungt att bära fram ekorren till trappan och visa upp den för oss, som en lejoninna med sitt byte på savannen, kämpandes för sina barn....

Okey, den här katten har inga barn, men han vill dela med sig av sitt byte till oss.

Jag talar om hur duktig han är och ser hur han börjar tugga på  huvudet....  

 

 

Av Anna Walentski - 2 september 2014 11:21

Avkopplingen 30 augusti 2014.

Vår lilla katt är kanske lite bortskämd.... Han har alltid mat och dryck i sina skålar och bjuds på extra delikatesser när det finns. Hans passion är ost ! Fullkomligt ÄLSKAR ost. Efter tacomiddagen vet vi direkt vad vi ska göra av den rivna osten som blir över... Kisse får den !

Även om vi tycker att maten vi serverar honom är tillräcklig, håller inte han med. Det bevisar han på ett väldigt tydligt sätt när han efter sin morgonrunda kommer hem med en mus hängande i munnen som han gladeligen och stolt visar upp för oss. Storleken på mössen varierar men oftast är det mediumsize på väg mot Big och man undrar hur han orkar få i sig en sådan...

Men det gör han ! Börjar alltid med huvudet så det knakar och låter ända till grannen...Ibland åker svansen med men ibland inte. För honom är det ju inte om han får tillräckligt med mat av oss eller inte. Det ligger i hans instinkt och uppfostran av att bo på landet att man inte tackar nej om en mus har vägarna förbi....Det är skillnad på att leva eller gå under.  

Av Anna Walentski - 2 september 2014 10:34

Gettot, 1:a september 2014. 

En bil sätts i brand på gästparkeringen, vilket drar med sig två bilar till som börjar brinna precis brevid....Vittnen borde ha sett någon röra sig runt bilarna. Jag såg inget för jag skrubbade rent badkaret men hörde smällarna... Tänkte" att dom spränger ovanligt mycket på nya bygget idag"...Gick sedan in i vardagsrummet för att dra ned en rullgardin som hindrar solen att steka upp soffan och såg då att solen redan skymdes av ett jätte ofantligt svart rökmoln !  Tänk vad lustigt det är : man ser inte en människa ute på gatan och gården i vanliga fall mitt på dagen... Men när något sådant här inträffar kryper dom ut ur sina hålor och FILMAR i högsta hugg !!!

Helt otroligt vilken mentalitet det har blivit på folk...

Tar bussen in till närmaste centrum för att göra ärenden. Möts av ett uppbåd av poliser och väktare som håller vakt. Ovanför cirkulerar en helikopter , verkar leta.

Det har skett ett rån med två gärningsmän ( Ligistungar)som åkt iväg på en moped.

Uppskrämda kunder och personal...Nästan tomt på folk i mataffären.

Jag gör mina ärenden och åker hem. Till min borg.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards