Direktlänk till inlägg 4 maj 2017

Hej Monica, hejhej Monica !

Av Anna Walentski - 4 maj 2017 18:32

Tiden bara försvinner iväg ! Försöker hinna med det jag verkligen vill, men det är svårt. Och nu pratar jag fritid och hemma. På jobbet hinner jag med allt eftersom det ju fortfarande  inte är särskilt stressigt och mina arbetsuppgifter inte är så ansträngande...

Har äntligen planterat fröerna som jag ville, bara blommor, inga kryddor eller grönsaker. Vill ha mycket blommor i sommar när jag ju faktiskt BOR här på Avkopplingen ! Har ju all tid att gå runt och vattna om det bara tar sig ! Planterade några Änglatrumpetpinnar när jag ändå var igång och ska ge bort några också. Har inte kunnat låta bli plantorna som vissa affärer har stående utanför och de står nu inomhus och väntar på att få komma ut....Kallt är det ju fortfarande ! 7 plusgrader när jag kom hem idag vid 17- tiden och kalla vindar. 

Lever här i ett litet vardags kaos ! Släpade ju med mig både kläder och blommor hemifrån och inser att jag behöver organisera min tillvaro med var sak på sin plats. Just nu är matbordet mitt kontor, fullt med räkningar och kvitton och datorn och andra viktiga papper som MÅSTE ligga framme så jag inte glömmer bort dom...Har ändå en viss ordning i kaoset och hittar det jag behöver. Funderar på mitt gamla skrivbord hemifrån Nordaland som står i en hörna, men vet inte var jag ska få plats med det...Skulle vara perfekt med lådor att gömma pappren och räkningarna i !

Har faktiskt köpt nya gardiner hit och lyckats få upp dom också ! Bara 2 år sedan vi målade tak och väggar ! Eller var det 3 år ??? Varit utan gardiner sedan dess och vi har inte lidit några men av det...

Mycket att göra så min stackars blogg hinns inte med. Eller det var FEL. Har inte haft nog bra åtkomst till nätet i all denna blåst men hoppas det blir bättre. Vi hörs vidare ! Ciao !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards