Alla inlägg den 3 september 2014

Av Anna Walentski - 3 september 2014 11:43

När vi ändå är inne på mat och att äta, vilket intresserar mig mycket, måste jag ju berätta om hur vi hade det när jag träffade mina gamla arbetskamrater...

"Is o beluuusning" ringde och frågade om vi kunde träffas lite tidigare för att snacka lite goja i lugn o ro, innan dom andra kom. Vilket vi gjorde. Hon bjöd mig på ett glas kallt vitt vin och vi parkerade oss på uteserveringen där vi alla skulle träffas.

Det var en strålande vacker sensommardag, väldigt varmt i solen men blåste rätt kraftigt. Tiden gick fort och alla var på plats ! Vi beställde in mat och dryck och högg in på det goda. Fantastiskt goood mat ! Det är nu jag kommer till det väsentliga i saken: En fläskfile med mycket pommes och Bea sås, rostade rotfrukter till och två kalla starka flasköl för 137 svenska kronor !!! Fattar ni ?! En pangmiddag för en så billig penning får man sällan...Och sååå gott ! 

Vi hade trevligt där vi satt och snackade om allt och inget...Den sjunde deltagaren och mest långväga kunde inte vara med den här gången.Men vi har bokat in nästa träff och då skall hon vara med. Behöver jag säga att jag ser fram emot maten...?

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards