Alla inlägg den 13 november 2016

Av Anna Walentski - 13 november 2016 18:47

Då nyheterna mest verkar bestå av negativiteter testade jag att läsa tidningen baklänges för att på så sätt eventuellt tycka det var positivare nyheter som förmedlades...Började med nöjessidorna där Kalle Moraeus säger att hans bästa vän är en katt. Good news ! Äntligen någon som vågar stå för att man fullt förlitar sig på djurvärlden i valet av nära vän ! Go Kalle go ! Jag kommer att följa dig !

Sedan började det mörkna...Leonard Cohens begravning var hemlig. Självklart, JAG ser inget fel i det. Något som man blir lite förundrad över är när hans närmaste granne berättar om att han brukade sitta i trädgården ( ??!!) DET brukar man inte göra i Los Angeles...Kanske var det en kanadensisk grej ? , säger hon. Vaaad ?! Skum man sitter i trädgården ?! Hon skulle se oss alla svenskar som fullkomligt BOR UTE i våra trädgårdar sommartid ! Ja vissa av oss även andra tider på året...

Så får man veta att Laila Bagge höll på krocka i snökaoset...Och hon var väl den enda som var ute då också ??? HRMM vi går vidare.

Tjejerna i "så mycket bättre" söp på. 

Peter Jihde är bipolär. Förklarar hans tomma ansiktsuttryck som för det mesta är i bild. Går väl hand i hand med hans icke kommentarer...

Det blir riktigt illa med ett - årsdagen av terrordåden i Paris. Hur många fick inte sina liv förstörda ? Överlevde fysiskt men blev totalt förstörda psykiskt ? Att fortsätta leva men vara rädd för allt ? Det måste vara fruktansvärt att känna den rädslan hela tiden, i allt man gör...Inte kunna jobba, gå på fotbollsmatcher eller konserter i rädsla att det ska hända igen. En irrationell rädsla givetvis, men tala om det för hjärnan i lätta ordalag ???

Nazister demonstrerar i Stockholm. En organisation som numera har förgreningar i hela Norden. Får mig osökt att tänka på USA valet och Trumps seger. Det känns kusligt och skrämmande att det som man inte trodde kunde hända, verkligen inträffar. För att citera Göran Rosenberg på Kultursidorna i Expressen när han gör liknelser med nazityskland och Hitler;" Nazisterna kom inte till makten med vapen. De kom till makten med ord."

Bad news...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards