Alla inlägg den 8 november 2016

Av Anna Walentski - 8 november 2016 19:11

Börjar bli liiite trött på presidentvalet i Amerika...Clinton eller Trump ? Jag hoppas bara att det blir en kvinna som vinner.

Liiite trött på detta vinterväder. Har inte varit ut på hela dagen men var tvungen att gå ut för att köpa vaniljsås till äppelpajen jag gjort. Det kom något bludder från skyn och blåste lite kalla vindar så jag stressade hem. Hade tänkt åka till kurvan och handla idag men sambon har inte bytt däcken på bilen och jag gör ju inte sådant, kvinna som jag är... Var lite orolig för backen upp till oss där många bussar brukar stå stilla och även dom med sommarhjul brukar kana omkring...Imorgon är det fifty- fifty om det ska snöa eller regna så jag chansar på det senare. Regn. Snön regnar bort. Hokus pokus. Jag åker och handlar.

Har suttit och löst korsord idag. Länge. Läst bloggar. Tänkte blogga själv men koncentrationen stördes av att sambon kom hem tidigt för att han mådde illa och hade spytt. Alla vet ju hur dåligt karlar kan må så han bäddade ner sig i sängen och somnade...

Jag hoppas att han inte hämtat hem någon äcklig kräksjuka men han verkar ha kryat på sig rejält när han nu dyker ner i äppelpajen och tar för sig. Aptiten verkar ha ökat jämfört med normalt...???? 

Tror jag måste haka på om jag ska hinna få något av pajen : Ciao ciao !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards