Alla inlägg den 9 november 2016

Av Anna Walentski - 9 november 2016 10:40

Vaknar upp till ett kaos ! Trump vann valet och snökanonerna har varit riktade mot Stockholm inatt ! Vi drunknar i snö och amerikanarna är tokiga...

Anledningen till detta snökaos som blir här är ju dels att ALL snö kommer på EN gång ! Det blir från grön gräsmatta till slalombacke över en natt. Sedan gör man jävligt dåliga upphandlingar i valet av snöröjare...Snåla jävlar som ser att det börjar snöa : " Näää vi väntar en stund till innan vi plogar, en stund till, det är för lite för att slösa bensin på att ploga"...Dåliga entreprenörer helt enkelt !!! Kanske vore något att tänka på för mig i nytt yrkesval ? Köra plogbil ? Jag kunde anställa mina gamla kollegor som nu också är utan jobb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!

Det sabbar mina planer om att kunna handla idag. Även om jag hade haft vinterdäck på bilen hade det inte gått att köra i en halvmeter snö utan att fastna...

Valet i USA är rent skrämmande ! Jag känner faktiskt en stor oro för mänskligheten med Trump som kapten på skutan. Vågar knappt tänka på framtiden. Det är för väl att man bor i Sverige i allafall, trots den förbannade snön...

Ska klä på mig och gå till turken och se om han har fått in något Aftonblad idag. Behöver nytt fräscht korsord att förströ tiden med och några färska frallor till frukost.

Ciao, återkommer om jag inte försvinner i snön !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards