Alla inlägg den 10 november 2016

Av Anna Walentski - 10 november 2016 11:01

Hur kunde jag verkligen tro på att regnet skulle ta över och smälta bort snön ? Det kom ju hur- mycket- mera- som-helst hela dagen igår ! Sambon var gullig och trotsade att han inte mådde så bra, åkte ner i garaget och bytte till vinterdäck. Då jag aldrig fick tag på tidningen, varken hos turken eller skitaffären, tog jag bilen och åkte till fina centrumet.

Valde bakvägen då det var lång kö med bilar på den "riktiga"...Genvägen har visserligen en brant backe som oroade mig lite men det var bara att gasa rejält och med dubbade däck gick det galant ! Jag får visserligen inte åka på Hornsgatan med mina dubbdäck då det är förbud där men lagar kan ju brytas om man behöver...

Jag gillar verkligen att köra i snö och rejsa lite ! Måste vara mitt norrländska blod som tilltalas av det eller gamla minnen som dyker upp om hur det var med nytaget körkort och en rejserVolvo i den stjärnklara vinternatten...

Funderar nu på om jag ska åka iväg och handla. Det tar emot lite när man inte vet hur väl dom har plogat och jag vill inte bli stående någonstans och ångra att jag gav mig ut...

Det är ju NU som det är bra priser på det jag behöver inhandla: toapapper, falukorv och kycklingfileer bland mycket mera...Ett födelsedagskort till min bror som fyller 70 nästa vecka. Borde hinna posta det senast fredag då det ska gå till andra sidan jorden...

Jaaa, nu sticker jag ! Ciao !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards