Alla inlägg den 1 november 2016

Av Anna Walentski - 1 november 2016 08:48

Idag har jag ingen lust att gå ut ; 3 plusgrader och ett regn som är ihållande blött. Tänkte att jag skulle rengöra köksskåpet med porslin och flytta om lite då det känns opraktiskt med saker man inte använder så ofta mest tillgängligt...Har dricksglas som jag inte diskat på länge som ser ganska fettiga ut. Det blir bara samma glas vi använder hela tiden som diskas och åker in  och ut. Har några vitrinskåp med glasdörrar som också ser för jävliga ut..Såg det igår när den starka SOLEN sken in ! Då såg ALLT för jävligt ut ! Men idag är det nog liiite opraktiskt att putsa fönster.

Skulle till billiga mataffären igår för att forska efter bra extrapriser på mat, men kom inte särskilt långt då det inte fanns en enda parkeringsplats ! De har ett garage under centrum som man förr alltid kunde stå i, som nu var totalt proppfullt med bilar. Tror inte att alla var inne och handlade...Näää det är nog sjukhuspersonal som står där och många andra som inte ens besöker affärerna. Det var bara att åka därifrån till det större centrumet en bit bort. Skänkte en tanke till bussåkande. Hade jag tagit bussen dit hade det inte varit några problem ...

Träffade en deltagare från mitt senaste "vuxendagis"i butiken. Det hade inte hänt särskilt mycket för henne heller efter den tiden. Hon hade visserligen varit på intervju hos ett företag där min gamla kollega jobbar som VD ( ?!) men det hade inte gått väl ut. Han hade pressat lönen hon skulle få så att den låg långt UNDER den rekommenderade i branschen...Det är så dom gör ! Dom tror att folk är så desperata att man hoppar på vad som helst. Dom tänker inte att det i förlängningen minskar ens chanser till dräglig ersättning om man råkar bli arbetslös igen.

Tredje veckan med yrsel och axeln har coolat ner sig lite. Värker nästan inget. Får hoppas den klarar av lite jobbande. Nu blir det frukost med stekta ägg på macka ! Ciao !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards