Direktlänk till inlägg 11 maj 2016

Tiden springer iväg...

Av Anna Walentski - 11 maj 2016 11:21

Den långa helgen ute på Avkopplingen var verkligen avkopplande och välbehövlig. Vi åkte på torsdag morgon, tidigare än vi brukar, och hämtades av en snäll granne ifrån sista anslutningen som inte gick, eftersom det räknades som söndag. Helt otroligt att bara för att det är söndag så tror SL inte att folk rör på sig och åker buss och faktiskt är beroende av att kunna åka om man inte har bil ! Det måste ju finnas många fler än sambon och jag som vill kunna åka vart man vill fastän det är söndag...

Hursomhelst, tack vare snälla grannen, kom vi fram så vi kunde njuta av en nästan hel Kalle Flygare dag i det underbara vädret. Började röja i spirande rabatter och kratta lite smått. Hittade ett gammalt parasolltyg som vi satte på vårt parasoll där tyget gått sönder av väder och vind. Funkar bra tills vidare. Allergin friskade på i värmen, men jag klarade mig hyfsat. På fredag förmiddag fick jag åka med snälla grannen och handla i Håla och kunde fylla på i kyl och frys lite mer än vanligt. Man är ganska begränsad i packning när man åker med flera anslutningar och vill inte bära på betong och tegelstenar om det kan undvikas...

Under fredagen hörde sambons brorson av sig och vi bestämde att de, han och nya flickvännen, skulle komma ut till Avkopplingen. De kompletterade med lite extra att grilla och dricka så att det räckte till oss fyra. Vi hade det väldigt trevligt och mysigt hela helgen och fick slutligen lift med dom ända hem till gettot på söndagen.

Men det bästa av allt var, som vanligt, att Kisse dök upp. Brorsonen skulle ut och öppnade ytterdörren, men backade och såg lite konfunderad ut..." Jag tror ni får besök", sa han då han hört talas om våran Kisse som kommer och går.

In kommer Kisse spatserandes med svansen högt upp mot taket, raka spåret fram till sina matskålar, där de brukar stå...Tittar uppfordrande på oss och mjauar efter mat.

Självklart fick han det ! Lika självklart sov han mellan sambon och mig i sängen resten av helgen, trots värmen...    

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards