Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Anna Walentski - 2 maj 2016 17:17

Satt och läste och bläddrade bland några bloggar som jag inte brukar följa. Bland annat var det en som tyckte att många bloggar här var deprimerande och mest fokuserade på hur man mår i själen...Det är väl kanske därför man skriver; för att få ut sina tankar och funderingar och kanske må lite bättre av att dela med sig av det. Men jag håller med ! Det ÄR många som mår dåligt, framförallt unga människor som det verkar. Jag läste om en tjej med anorexia som tydligen varit intagen ganska länge för sin sjukdom men nu började se ett ljus i tillvaron...Jag tror inte att det är något nytt fenomen att så många unga är deprimerade och mår dåligt. Skulle själv säga att det kanske rent av är ett ganska naturligt skeende i livet som många går igenom...Man har passerat tonåren och börjat leva ett liv som vuxen med allt vad det innebär. Många krav från olika håll om att klara av det, oavsett om man studerar, jobbar på sitt första jobb eller kanske t.o.m redan hunnit bilda familj med barn...Att sedan snegla på sociala medier om hur man förväntas vara, för att kallas lyckad, gör ju inte saken bättre. På "min tid" för trettio år sedan fanns ju inga facebook och instagram att spegla sig i, men kraven fanns där ändå. Oftast ställda av en själv och vad man kanske trodde var andras förväntningar på en...

Näää, jag säger: var stolt över dig själv och det du gör ! Skit i vad andra tycker ! Dom som betyder något för dig tycker om dig för den du är och passar det inte, får det vara !!!

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards