Alla inlägg den 25 maj 2016

Av Anna Walentski - 25 maj 2016 11:06

Vad händer mitt i veckan då ? Joo det är lill lördag idag...Det som förr i tiden var pigornas chans att få roa sig på, eftersom hon inte fick vara ledig på riktiga lördagen. Piglördag.

Jag ska träffa mina gamla kollegor igen för en middag och lite skvaller och skratt.

På Rörstrandsgatan i Birkastan ligger en restaurang som vi besökt mycket, både middagar och väldigt många luncher, under den tiden vi jobbade i närheten. Priserna är lite högre än  på Söder där vi varit de senaste gångerna, men maten är fantastiskt god och vällagad. 

De har en Risotto, som inte är av denna världen, med kycklingfile till, som många av oss saknat och längtat efter ! Den riktigt smälter i munnen.. Jag blir helt salig bara jag tänker på den...Att ägaren till krogen är mycket trevlig och serviceminded gör inte saken sämre !

Vädret har ju också ändrat sig sedan igår: sol och moln hos oss, 20 grader på balkongen men 12 i skuggan och lite nordlig vind. Det är åtminstone lite lättare att klä sig nu. Sambon kom hem igår med kräftlyster på rygg och armar då han skruvat trall utomhus hela dagen i solen.

Börjar vänja mig lite att vara utan tv. Helt plötsligt hade jag väldigt gott om tid igår, trots att jag sov lite länge...Allergin hänger med fortfarande med förkylningssymtom så man däckar lite till och från. 

I morgon är det aktiviteter igen. Lite jobbigt känns det då det inte ger så mycket. Det är samma trams som jag hört förut...

Räknar ner tills det är dags för Avkopplingen igen. Vi åker förmodligen buss den här gången på lördag morgon. Har en massa jord att fixa med i rabatterna nu ! Blommor och gräs växer som tusan ! Sambon behöver köra igång traktorn och klippa, men först behöver vi inköpa ny rem av något slag, som gått sönder...

Det är alltid något som skall fixas.

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards