Alla inlägg den 27 maj 2016

Av Anna Walentski - 27 maj 2016 16:09

När jag arbetade och hade min bil som ett arbetsredskap i 17 år, levde jag i min egen lilla värld, där det enda störande var om det spelades "fel" musik på radion...Den radio jag för övrigt helt härskade själv över ! DÅ visste jag inte och kände inte till:

hur jävla full med folk en buss KAN bli ! Med sittande och stående människor som andas i ditt öra eller står på dina fötter...

att kösystemet för att kliva på bussen, som fanns långt tillbaka på 1980-talet, inte existerar längre. Idag är det anarki som råder när bussen stannar för påstigning. Den med starkast armbågar vinner ! 

att det som du själv uppfostrades till; lämna plats till äldre och bättre behövande, inte är något som dagens barn och tonåringar känner till...först att sitta Yeeeaaahhh !!!

att man slutat utbilda och informera om svenska kösystemet på SFI ( svenska för invandrare)

att folk inte kan gå längre än 100 meter utan MÅSTE åka buss !

att den ENDA som reser på sig på en fullsatt buss och erbjuder sin sittplats till en 50 +,något korpulent svensk kvinna, är en liten tanig tonårskille med afrikanskt ursprung...

Av Anna Walentski - 27 maj 2016 11:27

Vart tog veckan vägen ? Tiden fullkomligt rusade iväg ! Fredag igen och vad gör vi åt det ?

Har fixat med räkningarna och borde ta mig ut och handla lite mat inför helgen. Det känns inte så lockande dock, med duggregn till och från...

Träffade ju mina gamla kollegor i onsdags och det var riktigt trevligt, som vanligt. Maten var utsökt , drickat likaså, men lite dyrt blev det. Vi får se det som ett studiebesök i den finare världen. Nästa gång blir det Pizzeria på söder igen ! Vi har ju faktiskt inte ätit pizza alls någon gång så då är det dags ! Gäller bara att hitta en som gör goda pizzor till bra pris. Och drickat till. Söders atmosfär är ju gratis.

Den tv fria veckan tar slut imorgon när vi åker till Avkopplingen och fjärrkontrollen. Sambon och jag har nog umgåtts lite mera genuint...Suttit länge och ätit middag och pratat, pratat, pratat. Inga tupplurar framför tv:n för min del och inga för honom heller. Han har istället hållit sig vaken lite längre tills det är dags att gå lägga sig. Men det ska bli skönt att få på tv:n igen !!!

Ha en trevlig helg på er vare sig ni ser tv eller ej !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards