Direktlänk till inlägg 31 mars 2015

Elvispen .

Av Anna Walentski - 31 mars 2015 12:29

Den nya elvispen är en födelsedagspresent av en släkting till mig...Den gamla jag hade, som gick sönder, hade jag också fått av henne år 1982. Snacka om BRA grejer som håller länge ! Idag görs saker som inte ska hålla så länge. Det är meningen att dom ska bytas ut efter ett kort tag. Slit och slängmentalitet styr i samhället idag. Se på dom som köper en ny platt-tv trots att den gamla tjocktv:n fortfarande fungerar bra...Är det så klimatsmart ? Eller gör man det bara för att man kan ? 

Våra tvapparater som sambon och jag har är praktexemplar på "det gamla goa vältillverkade"....Tv:n på Avkopplingen fyller 15 år. En period trodde vi att den skulle paja ihop då ljudet försvann och bilden hoppade men den kom in i andra andningen och överlevde stroken, nu stänger den bara av ibland...I början hoppade både katten och vi högt men har nu vant oss vid det !

Tv:n hemma är bland dom första plasmatv:na som tillverkades och kom ut i affärerna.

Den är STOOOR som en Grand Danois hundkoja och tar verkligen plats i hörnet där den står ! Exakt NÄR vi köpte den minns jag inte men det var någon gång i slutet på 1990-talet inför ett hockeyWM....Peppar,peppar den funkar än ! I nuläget får den inte heller gå sönder när vi inte har råd med någon ny. Och hockeyWM närmar sig...Tvi tvi tvi !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards