Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Anna Walentski - 16 mars 2015 19:15

Äntligen måndag igen ! Har gjort så mycket nyttigt idag så jag är verkligen nöjd med min dag ! Planterat om blommor, städat EFTERÅT ( Är jag ensam om att i vanliga fall dammsuga INNAN man planterar om blommor ?...) Tagit bort glasskivan från soffbordet och rengjort den tvåsidigt plus krupit under bordet och torkat av bordsbenen... Höll på att inte komma upp därifrån ! Till slut gick det men blev helt slut så jag tog en paus och åt frukost...Tvättat en maskin och hängt ut på balkongen.

Solen gassade så jag var tvungen att dra ned rullgardiner i både sov- och vardagsrum.

Den fulla flugan från förra veckan hade fått sällskap av tre likadana kompisar och satt på väggen och solade...Störde inte mig så dom fick hållas.

Avslutade med att göra en riktigt god Rostbiffgryta med touch av Tandooricurry och kokt potatis...Till sambons matlådor i veckan. Han vill bara ha "mat och potatis", alltså kött, potatis och SÅS ! Nu har man en hel lång vecka på sig att fortsätta i samma stil...Fixa,dona,putsa feja ! Det är hårt att vara husmor.    

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards