Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Anna Walentski - 6 mars 2015 19:29

Var framme på Avkopplingen i dagsljus och skaplig tid idag. Kisse dök upp redan 16.30 Ganska hungrig men vid god vigör. Förutom sin egen mat tiggde han efter det vi åt, hemmagjord tunnbrödsrulle...Han fick lite räksallad så han blev nöjd.

Såg nyheterna på tv och hörde att dom som är akutsjuka och behöver ambulans i Norrbottens län, skall få betala 500 för det ???!!! Alltså vad är det för påhitt ?!

Jag trodde det ingick i alla dessa skattepengar vi betalar till bl.a landstinget !?

Ingick i sjukvården som vi alla betalar för...Nu bor inte jag där längre men likafullt reagerar jag och säkert lika många med mig. Undrade om det var första april idag när jag hörde det....Hur sjukt ska samhället bli ??????????????

Kände idag, när vi passerade Arlanda och landskapet ändrar karaktär, hur skööönt och avkopplande det är att åka till Avkopplingen. Lååångt ifrån stress och mobiltelefonpysslande...Inte för att JAG pysslar med mobilen men alla andra man ser som inte gör så mycket annat...Var in till Globen i veckan och hade tid för hjärtundersökning på en klinik och tog t-banan från High Valley; vilken upplevelse att studera alla dessa pendlare som sitter med sina mobiler och blickstirrar och ser o hör inget annat ! Vissa går RAKT IN I EN ! SER INTE.

Såg på tv att dom upptäckt en planet som dom misstänker har vatten...

JAG hinner nog inte vara med om det, men människan kommer nog att  pendla  dit en vacker dag...Det börjar bli lite trångt runt om oss. Man letar alternativ.

Man får nog vara ganska nöjd att man ligger ned med näsan snart. För mycket förändringar, för mycket nytt. Ska mysa med kisse hela helgen !!!

 

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards