Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Anna Walentski - 7 mars 2015 14:45

Fick dåligt samvete för att förra inlägget var så negativt och deprimerat så därför vill jag muntra upp med en riktig hederlig gammal vits:

 

Ett medelålders gift par gör sig i ordning för att gå till sängs. Frun ställer sig naken framför den stora spegeln i sovrummet." Älskling, säger hon, jag ser en gammal kvinna i spegeln. Ansiktet är rynkigt. brösten hänger nästan till midjan och min rumpa säckar en kilometer. Jag har feta ben och armarna är sladdriga.

Hon vänder sig till sin man och säger: "Säg nåt positivt så jag mår bättre !"

Han tänker allvarligt en stund och så säger han:

" Det är i alla fall inget fel på din syn !"      

 

Trevlig lördag !!!

 

 

Av Anna Walentski - 7 mars 2015 13:45

Nu är det fattigt igen. Blir såååå jäkla trött på att räkna korvören...Att inte kunna köpa Aftonbladet idag för att jag behöver köpa den imorgon när det är korsord i den....Bara den som varit i samma situation vet hur det är. Inte många andra förstår. Har sökt hundratals jobb inom det jag sysslat med under mina yrkesverksamma trettio år...Har en CV som inte går av för hackor: många specialutbildningar inom ämnet och vidareutvecklingskurser. Låååång erfarenhet av yrket...............................

Trots det är det ingen arbetsgivare som blir intresserad ! Undrar om det är så att åldern femtioett är ett hinder ??? Man kan FÖR mycket gällande rättigheter och skyldigheter, lagar och paragrafer i yrkeslivet. Dessutom KOSTAR man mera än en tjugofemåring.....

När t.o.m Arbetsförmedlingen säger att det är så blir man helt jäv..la deprimerad...

Betyder det att jag inte kommer att få ett jobb lämpat för mig mera i mitt liv ? Ska jag bli ett jäv..la socialfall eller ?!

Idag ska jag göra en god potatisgratäng med purjolök( och en "Knorrmix" som förstärker smaken av purjolök.) Till det några smarriga fläskkotletter, Dragonkryddade. En sallad på färsk spenat, tomater, rödlök och fetaost och en örtvinägrett.

Låter väl gott ? 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards