Alla inlägg den 26 april 2016

Av Anna Walentski - 26 april 2016 09:38

Så var helgen över igen för den här gången. Vi hann med mycket på Avkopplingen, tack vare att vi kom ut på fredag förmiddag. Jag drog igång dammsugaren och sambon fyllde på vatten ute i badet. Det hade slagit ifrån då vattenmängden sjunkit under en viss nivå och höll bara 27 grader. Funkar bra sommartid men inte riktigt nu. Fredagsvädret bjöd ju på sol, men också ishavsvindar som kändes i märg och ben. Bra väder för att städa och vädra mattor dock. Ved hade vi fått av våra bekanta men den tog vi itu med under lördagen. Tömde hästsläpet som det låg i och kånkade bort det till platsen där vi brukar hålla på med ved...

Sambon kapade med motorsågen medan jag höll i för att få dem lagom långa till vedklyven. Där avlöste vi varann och klöv och klöv...Kaffepaus på altan emellanåt. Man blir rätt mörbultad i kroppen av halvdåliga arbetsställningar så vi gjorde kväll och käkade middag innan det blev för sent. Nu har ju ljuset kommit tillbaka på kvällarna så man behöver inte sitta inne i mörkret och uggla...Jag valde att ta ett bad i 39-gradigt vatten. Sambon stod över och servade mig med kallt vatten att dricka. Det är riktigt härligt att bada ensam och sträcka ut sig över hela badet. Låtsas simma och göra lite stretchning...Ta hur många massage man vill...Jag tror att det var tack vare det som jag klarade mig ifrån värsta träningsvärken nästa dag !

Det var en härlig helg som gick fort. Vid 16-tiden var det dags att gå till bussen för vidare färd hemåt. Enda smolket var att inte Kisse dök upp..? Han kommer kanske nästa helg ?

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards