Alla inlägg den 3 april 2016

Av Anna Walentski - 3 april 2016 13:05

Vi hade tänkt åka till Avkopplingen i lördags. Upp klockan 6, när klockan ringde och skrällde illa, hade sambon en röst som om han befann sig i nytt målbrott...Testade att gå upp och dricka kaffe med mig men var alltför hängig och hade ont i halsen, så vi beslöt att stanna hemma.( Ni vet väl hur sjuk en karl blir när HAN blir sjuk...?) Det kändes som att vi skulle bestiga Kilimanjaro vid blotta tanken på alla bussbyten och kånkande på tung mat. Tre timmars resa. Som med bil tar max en och en halv. Det tog emot något förskräckligt och fortsätter att kännas så, utan bil...

Vad gör man i gettot på en lördag ? Svar : inte mycket. Sambon låg framför tv:n och jag lagade mat. Jag hade dagen innan gjort både revbensspjäll och kycklingfileer och bakat småfrallor, ifall vi skulle ha med oss något av det till Avkopplingen... Nu blev det en variant på "Flygande Jacob" som mera liknade" däckade Nisse", men blev gott det med ! Sambon muttrade lite över att han ju inte är så förtjust i fågelfän, men jag slog dövörat till och berömde mig själv och min goda kokkonst och utbringade en skål för den, som han ju hängde med på. Sen blev det hockey på tv:n ! Som favoriterna förlorade. Bättre lycka nästa match. Vi get int upp !

Kväll och inte ett enda vettigt program att se på. Barnprogram på fyran på bästa sändningstid och Lasse Kroner med likadant på ettan. Pest eller kolera ? Same shit.

Skönt att det är söndag idag. Tv utbudet är bättre och imorgon är det måndag igen. Yippeee !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards