Alla inlägg den 19 april 2016

Av Anna Walentski - 19 april 2016 15:33

Är det slumpen eller ödet som styr våra liv eller bestämmer vi själva över det ? Kan vi påverka livet att gå i den riktning vi vill ? Vi gör våra val under livets gång, många val, som får konsekvenser i vårt liv...Hur ofta ställer vi oss frågan : OM jag hade valt DET den gången och inte det jag valde, HUR hade det då blivit ? VAD hade resultatet blivit då ? Hade det varit skillnad på nästan liv eller död ? Svart eller vitt ? Fan vet !

Anledningen till att jag började fundera i dessa banor var när jag upptäckte en släkting på facebook som jag tjuvkikade lite på...Hen var, såvitt jag minns, för tjugo år sedan starkt övertygad om att bli en framgångsrik fotomodell med hela världen som spelplats...Hen skaffade en portfolio som innehöll diverse bilder för att sälja sig själv. Om det var den rätta portfolion att inneha, är inte jag man ( ? ) att döma, men någon fotomodellkarriär blev det inte ! Till min förvåning var hen numera en trebarnsförälder bosatt i Kuala Lumpur, av alla ställen på jorden...Gjorde typ samma som jag om dagarna, dvs inte särskilt mycket.

VAD tänkte HEN på när det inte gick enligt planerna ? Tänker vi någonsin och reflekterar över sådant medan det pågår ? Medan livet pågår ? Nej det gör inte de flesta av oss. Vi är så upptagna av att leva så vi orkar inte reflektera och ifrågasätta saker och ting...Det är först senare, med facit i hand, som vi kanske undrar HUR det blev som det blev, VARFÖR det blev si eller så och nöjer oss med att konstatera att det nog blev bra ändå...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards