Alla inlägg den 9 april 2016

Av Anna Walentski - 9 april 2016 12:33

Min stackars blogg har blivit en liten försummad varelse som bara får sin uppmärksamhet på helgerna, och knappt det... På något sätt glömmer jag bort att skriva inlägg under veckan trots att jag ofta inspireras av olika saker och tänker att" det där ska jag blogga om"... Nu har jag tandvärk igen. Har haft det sedan i tisdags och går på starka värktabletter. Vi skulle åkt till Avkopplingen idag, men jag vaknade vid femtiden av att värktabletterna slutat göra verkan och trodde jag höll på dö. Upp för att ta nya, stängde av väckarklockan så den inte skulle väcka oss och somnade om till slut. Jaja, det går väl över när det går över...

Var på informationsträff hos Arbetsförmedlingen häromdagen gällande alternativ till aktiviteter för att få aktivitetsstöd. Som alltid lika intressant. Nu satt där en arbetssökande 55-plussare som ställde onödigt många frågor så att halvtimman det skulle ta, sträcktes ut till närmare en timma...Vi var många som stirrade i taket och suckade för oss själva. När dessutom kvinnan från Af presenterade alternativen som om det var ett smörgåsbord, som  vi skulle ta för oss av, var det mer än jag som himlade med ögona...

På bussen hem satt fyra stycken 8-åringar som diskuterade var det är farligast att bo...De kom fram till att i Rinkeby där kunde man drabbas av att 10-åringar kom fram och muckar gräl mitt på blanka dagen och rånar en på mobiltelefonen ! ( ????) Självklart hade alla fyra egen mobil som en av dom ringde hem till mamma och beställde Kebab till middag på. Jag häpnade över deras språk och val av uttryck och att de blandade in engelska ord. Om dom går i 2:an läser man väl inte engelska än, eller gör dom ? De måste haft äldre syskon som influerade dom, eller så är de bara så väldigt mycket mera försigkomna idag...

Idag blir det Tortellini med en ost och skinksås, baserad på en god dansk mögelost ( fyndad för 10 spänn !) med lite knaprigt bacon ( också fynd !) och hockey på tv:n.

Trevlig helg på er och en extra hälsning till min syster som fyller år idag och har hela huset fullt med barn och barnbarn !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards