Alla inlägg den 16 april 2016

Av Anna Walentski - 16 april 2016 20:52

Så var det då lördag kväll igen. Som vanligt bara dynga på tv:n efter att ishockeyn slutade. Ja den var också rena katastrofen då favvosarna förlorade. Shit också ! Nya tag !

Min långvariga tandvärk som jag kämpat med hela veckan, resulterade i kraftig inflammation i käften ! INTE KUL ! Var tvungen att krypa till korset och ringa Folktandvården och tigga om en tid så jag kunde få antibiotika för detta helv...Min tandläkarskräck är stooor, men smärtan i käften var STÖRRE ! Hade sådan tur att jag dessutom träffade på en kvinnlig tandläkare som var både ödmjuk och förstående, inte bara sadist, som man faktiskt kanske kan gå till fortsättningsvis. För det är jag tvungen till, vare sig jag vill eller ej, innan tänderna helt ramlar av. Vilket dom faktiskt är på väg att göra. Kommer att göra. Inom en snar framtid. Gilla läget eller ?!

Trots tandhistorien har jag lyckats fixa och dona i min påhittade hemmafrutillvaro; tvättat, städat och lagat riktig mat. Pannbiffar ena dagen, men fisk som dominerat resten av veckan. Torskfile och laxfile. Panerade och i nästa stund ugnsstekta a la naturelle. Himla gott om jag får säga det själv ! Man borde äta MERA fisk ! Man FLYYYGER fram när man äter fisk ! Man blir LÄTT av fisk. Tänderna kan tugga fisk.( Fastän jag , istället för go frukost med fina och goda mackor, ätit gröt, gröt, gröt...Också lättuggat ! )

Vi skulle egentligen åkt till Avkopplingen idag. Har inte varit där på över en månad nu. Men jag vaknade idag med molande huvudvärk, trött och fortfarande svullen i ansiktet som om jag knaprat i mig en tennisboll som fastnat inuti ena sidan av munnen...Som Frankensteins brud, om ni någonsin sett den filmen...Tycker att svullnaden nästan är STÖRRE och det kanske den är, med tanke på hur doktorn knirkade med virknålen i mina tänder...Imorgon är en ny dag. Kanske svullnaden gått ned lite mera då och den molande smärtan har avtagit när antibiotikan fått verka lite längre...Funderar på gröt till middag imorgon ...? Risgrynsgröt ???

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards