Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Anna Walentski - 9 juni 2015 23:28

Vill bara dementera texten till "Ändring pågår"... Det är inte alls någon ändring som pågår !

Jag skall icke byta namn till Anders för jag anser mig icke vara en han. Däremot vill jag att det är en VÄCKARKLOCKA i vårt samhälle att man helt plötsligt kan kalla sig för Anders och MENA  att man är en man, trots att man är kvinna med alla dess attribut ! Och inte har en endaste tanke ens att ändra på något ?! Det var vad jag såg på morgontv i måndags... En som i princip ville kalla sig för Tore, men hette Tove...Ville inte göra några ändringar på könet som sådant, det funkade bra ändå...Men HALLLLÅÅÅÅÅÅÅ !!!! Vilken förolämpling mot de som verkligen LEVER i detta med att ha FEL könsidentitet och verkligen VILL göra något åt sitt problem...Jag kan ju inte kalla mig för Anders och fortsätta ha en fitta mellan benen och bröst som poppar ut ?! För mig går det inte ihop ! Rimligtvis sitter en hel del i könet som sådant ! Eller ???? Jag blir inte klok på detta. Jag är 52 år gammal. Jag är uppvuxen med att killar var killar och hade snopp och tjejer var tjejer med en fitta och aldrig förväxlades dessa två. Men idag undrar man ju var det ska sluta...

Av Anna Walentski - 9 juni 2015 10:27

Ingen kisse kom under fredagen... Inte heller under lördagen. Vaaar höll han hus ? Höll på att bli tokig av oro för vad som skulle kunna hänt honom... Blivit påkörd ? Varit i slagsmål med annan katt o skadats illa ? Hade Falken attackerat honom ? Grannens hund jagat iväg honom ? Vad hade hänt ?! För att döva min oro och skingra tankarna lite tog jag en renande dusch och hoppade sedan i badet. Himlen var full av moln men det var ändå ganska ljumt i luften. Åtminstone kändes det så där jag låg i 39 graders vatten. Sambon serverade mig ett gott glas rött och bytte skiva i CD:n åt mig. Det var ett kärt återseende att höra de bästa pojkbanden igen ; Backstreet boys, Westlife och Wet wet wet med flera...Låg och sjöng med i texterna och kände mig härligt lyxig. Tog en massage på en halvtimme då och då och bytte plats på de olika positionerna... Det är härligt att bada ensam och bre ut sig i hela badet..

Låtsassimma. Några svala regndroppar föll ned på mig men det gjorde inget alls.Kände bara tacksamhet att få ligga där. En ynnest mitt i arbetslösheten. Efter nästan två timmar gick jag upp och kollade på Beverlyhillsfruarna på tv.

Sent på kvällen, när det var dags att gå och lägga sig, stod vi på altanen medan sambon rökte. Vi hör båda samtidigt någon som meddelar sin entre på det mest högröstade sätt:

Kisse som kommer mjauandes för fulla muggar !!! " Vänta på mig ! Gå inte in, jag kommer"...! Helgen blev äntligen fulländad med det besöket...  

 

Av Anna Walentski - 9 juni 2015 10:12

Från och med nu är jag en HAN och heter Anders. Jag har snaggat håret väldigt kort och sitter onödigt bredbent, som om jag hade ett jättepaket mellan ljumskarna. Nu har jag inte det på riktigt och det finns ingen anledning att byta till det heller...Det funkar bra det här.

Har ju alltid känt mig som man och det är ju det viktigaste. Jag gillar att vara den som tar kommandot i en relation och ligger gärna överst...Har alltid gillat att leka med bilar, stora som små, och klättrat på höga höjder. Jag tror att man lyssnar mera på mig som man så från och med nu heter jag Anders...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards