Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Anna Walentski - 2 juni 2015 11:24

"Det finns inget så fuktigt och  magiskt som en kattunges kyss". Eller en vuxen katts heller !

Kisse har kommit på rätta sättet att väcka mig på, väldigt tidig morgonstund...Han trycker en blöt nos mot min nos så att de långa morrhåren kittlar mig på kinden. Självklart vaknar man av det. När han ser mig öppna ögonen kastar han sig brevid mig, oftast med hela kattkroppen i mitt ansikte och vill bli klappad och kelad med...Eller så lägger han sig brevid sambon vid kudden så han har överblick på mig och ligger och kikar.När jag öppnar ögonen flirtar han med mig på kattvis...Ibland tigger han mat den tiden och då är det bara att gå upp och ge honom den, annars krafsar han med klorna på tapeten, vilket han VET får mig att HOPPA UPP och vifta åt honom ! Och när jag väl är uppe kan jag likaväl ge honom mat.

Han är ingen dum katt. Snarare väldigt smart. Fåtöljen älskar både han och sambon och han vet att det är "husses" plats. Därför ligger han där så fort husse är ute och gör andra saker.

Riktigt breder ut sig och njuter av att vara" kingen i huset". Samtidigt läser han av omgivningen på ett lite kusligt sätt ; husse kommer in och står brevid fåtöljen, kisse tvättar sig för fullt men jag ser att han kikar i ögonvrån på husse, slutar tvätta sig för en sekund och väljer att hoppa med ett skutt därifrån och till soffan ! Som om han ville säga;

" Varsågod, det är din plats !" Jag bara lånade den...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards