Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Anna Walentski - 4 juni 2015 12:47

Det är oroväckande lugnt i min tillvaro just nu. Har inte hört något gällande alla jobb jag sökt och haft kontakt med. Upptäckte nu att ett företag jag sökte till förra hösten letar efter folk igen...De rekryterade förmodligen FEL då. Hade dom valt MIG hade det gått bättre ! 

Att förlora sitt jobb jämställs med nära anhörigs död enligt psykologer. Det är en lång process att gå igenom som börjar med sorgebearbetning, precis som när någon dött i ens närhet och går vidare i olika steg. Jag känner att jag äntligen är FÄRDIG med min...

Har slutat drömma varje natt om det gamla jobbet och dess olika personer man jobbade med. Känner mera en ilska och en förhoppning om att det ska gå åt helvete med dom.

Vissa tycker nog det låter sjukt men det är helt friskt och naturligt och ett bra steg mot att man börjar bli frisk igen. Det har tagit närmare två år att komma till dagens insikt.

Jag känner idag att jag är fri. Jag är min egen. Nya möjligheter, nytt liv. Behöver inte vara Hitlers anhängare längre. Sanningen är min idag.

Av Anna Walentski - 4 juni 2015 12:18

Äntligen torsdag ! I morgon Avkopplingen och Katten.     Har sovit länge idag efter att ha legat och läst gårdagens  Aftonblad vid halvsju tiden...Drömde en massa konstigheter men Lafamilia var med och sponsrade med mat, som dom brukar...Alla klädda i riktiga balklänningar och smokingar. Helt underligt....

Skall till doktor Tok nästa tisdag. Hon ringde i lördags och menade att vissa prover vi tagit faktiskt inte var perfekta.Jag vet att de beror på "fattigdomen" då jag aldrig annars haft tendens till detta. Snarare tvärtom, har jag alltid legat lågt pga min syn på olika livsmedel...Att göra allt från skratsch. Men nu finns inte utrymme att tillåta sig vara kräsen med vad man stoppar i sig...Det är billigast som gäller, precis som i statliga upphandlingar. Glömmer aldrig vad en statlig institution gjorde när deras moppar var smutsiga ; "Släng dem !" Jag trodde inte mina öron men det var sant ! Deras ansikten rodnade betänkligt när jag ställde frågan om det verkligen var sant att vi skulle göra så, men deras tysta munnar teg och samtyckte... Vad de egentligen tyckte privat om att slösa allas skattepengar på detta helt horribla sätt framkom naturligtvis inte. Återigen samma lojalitet som Hitlers anhängare hade...Ser inget, hör inget, vet inget...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards