Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Anna Walentski - 3 juni 2015 11:59

Idag ska jag ta en promenad till Gettocentrum nr 2 för att försöka hitta lite billig och god mat. Det går bara inte att handla i våran skitaffär ! Tycker synd om de som inte alls tar sig härifrån och är beroende av den för att överhuvudtaget överleva...Har ingen aaaning om vad jag ska handla. Vet bara att jag har en lite kräsen sambo när det gäller vissa livsmedel såsom kyckling, fläskfile och grönsaker...Om jag bodde helt ensam, skulle jag nog vara nästintill vegetarian. Gillar goda, matiga sallader eller olika gratänger gjorda på grönsaker..

Det finns så mycket gott man kan laga av det men det är ju inte lönt när det bara är jag som tycker om det...Sambon är verkligt traditionell när det gäller mat. Har svårt att t.ex anamma andra kulturers mat förutom Kinamat och viss Thai.Och då är ju den maten försvenskad för att passa oss i Sverige ! 

Just nu är jag trött på korv och makaroner, spagetti och korvstroganoff ! Vill ha lite nyttigare alternativ; förut när vi hade två inkomster lagade jag ganska ofta TVÅ helt olika maträtter, en till mig och en till sambon... Min lite lättare och nyttigare, hans motsatsen.

Men just nu funkar inte det. Det blir till att kompromissa; du får gulan så tar jag vitan...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards