Direktlänk till inlägg 24 mars 2015

Dance,dance,dance !

Av Anna Walentski - 24 mars 2015 18:43

We dont need no education...We dont need no false control...Pink Floyd när det begav sig i slutet av 1970-talet, början på 80.Minns skivan som om det vore igår...

Vi, de fyras gäng, gjorde en egen inspelning för ett grupparbete med Pink Floyd i bakgrunden för att sälja fransar av olika slag. Då, 1980, var westerninfluerat mode  number one...Det var fransar på jackor, boots och vanliga skjortor...Name it !

Varför jag kom att tänka på det här just nu ? Ingen aaaaning.............................

Vad är det som gör att en låt slår ? Vad krävs för en dunderhit !?

Europe kom ut med sin Final Countdown 1984... Har aldrig dansat så mycket som till den låten ! Fortfarande spattar hela kroppen när jag hör den låten och vill bara dansa, dansa, dansa !!!! Idag funkar det lika bra med Aviici och Swedish House Mafia för att få mig att dansa...Vad funkar för dig ? Eller dansar du inte ? Inte nykter ?

"Jag dansar inte nykter," som Uggla säger. Dansen som är en av de bästa sakerna vi har, vi människor. Se bara på Baloo ! Vilken succe han gjorde där i djungeln med sin dans ! Blev världskänd direkt ! Everybody knows mr Baloooooo !!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards