Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

Det gör ont.

Av Anna Walentski - 12 oktober 2014 15:47

Jag är ensam på Avkopplingen med katten. I fredags trodde vi att vi skulle kunna åka bil dit upp. Jag satt hemma och väntade ," packad" och klar. När han ringde och meddelade att alla bilar var upptagna och att han inte kunde sluta tidigare, kändes det som att himlen rämnade över mig...Vi skulle inte hinna-med-tåget-vi-måste-hinna-med för alla anslutningars skull...Det var totalkört att kunna åka dit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag såg katten framför mig, hur den sitter på altan och tittar mot fönstren för att vi ska se den och släppa in den...Hur matskålarna ekar tomma efter veckans alla dagar.. Hur blåsigt och kallt det börjar bli, både dagar och nätter...Hur besviken den ska vara över att vi inte är där !!!

Det gjorde sååå ONT i mig så jag ville bara gräva ned mig och dööö !

Men det kan man inte om man vet att någon väntar på en; jag kollade reseplaneraren och beslutade mig för att vi åker tidigt på lördag morgon !

Efter lite funderande kom vi överens om att jag åker själv för då kan jag stanna några extra dagar och han kunde åka och hjälpa sin syster som släpat efter.( ???)

Dessutom fanns det ju en mus i huset att försöka eliminera...

Väl framme var vädret vackert och solen sken. Jag fick ett ryck och krattade en stor bit av tomten. Men ingen kisse ...

Vid middagstid dök han äntligen upp ! Men han var sur och tvär till en början, tittade inte ens på mig...Han fick sin mat och mjölk och jag lockade honom i soffan. Till slut blev han sig själv igen och gosade med mig som han brukar...Vi lade oss tidigt och jag läste ut en bok. Han spann brevid mig och snarkade som han brukar göra... Slutet gott.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards