Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Anna Walentski - 1 oktober 2014 12:30

Så var det första oktober då...Det känns lite friskare i luften trots solskenet. I skuggan och tidiga morgnar är det riktigt svalt. Vi sover som vanligt med öppen balkongdörr här hemma och i morse vid 05.30 tiden när HAN skulle gå till jobbet, besökte jag toaletten... Golvet var som en isbana, iiiiskallt !! Det kändes som i vintras när det var som kallast ( och vi också sov med öppen balkongdörr..)

Har haft lite bloggtorka igen men även varit lite busy med olika saker som att inhandla och laga mat, söka jobb på datorn, städat och tvättat samt även tränat i form av cykling. Tycker inte jag hinner med allt jag vill. Borde kanske börja ställa klockan på väckning och gå upp tidigare...? (Vad jobbigt det lät...)

Fick samtal från vår lokaltidning häromdagen. Hade skrivit en insändare om vår dåliga bostadsförvaltare här i Gettot och gått och väntat på att den skulle komma med i tidningen... Nu hörde en journalist av sig i syftet att skriva en artikel om det istället för min insändare. Jag som hade sett fram emot att få se den i tryck i tidningen ! Nåja, "vad är väl en bal på slottet", så länge det väcker upp folk som syftet var...Hoppas det ger ringar på vattnet och att det leder till förändringar.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards