Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Anna Walentski - 13 oktober 2014 13:58

Den förbannade musen fortsätter att gäcka oss ! Katten har sniffat runt och känner tydligt var den gått fram...Vi HÖR  den också när vi ligger i sängen ; den är i kattens torrfoder och stjäl hårdingar...Men katten är lite sömnig av sig och inte så lättväckt så det tar tid innan han är uppe på fötterna och då har musen hunnit gömma sig. Det är ingen ide att jag knallar upp, för golvet knarrar så mycket i hallen, så musen hinner höra mig och diska av disken innan jag ( faran) kommer...

Att arrangera en traditionell musfälla är inte vår specialitet... Vi skulle nog själva fastna där med fingrar och morrhår så vi kör på Eco linjen ( miljövänligt alternativ); locka ut musen ur sopskåpet med kattens torrfoder, se till så den prasslar när den går över en påse ( så att vi HÖR den) för att sedan sätta KLORNA i den !!! Eller locket till micron om det är jag som ser den först !

Hittills har vi hört den för sent ! 

Men vi ger oss INTE ! Vi SKA ha fast den lille gynnaren ! Om det så är det sista vi gör...       

Av Anna Walentski - 13 oktober 2014 13:47

Ut i butiken och inhandla en Cambells Kantarellsoppa på burk. Följ instruktionerna på burken men addera även här lite matlagningsgrädde för fluffet ( Konsistensen)

Lägg i extra svampisar efter tycke och smak. Torkade eller färska.

Cambells soppor är bland de godaste som finns ; prova gärna Sparrissoppan, helt gudomlig med lite go grädde i !! Funkar både i slott som koja.

Varför krångla till det ?     

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards